Tiedote 3/2018

Kiinteistöyhtymän purkuprosessi käyntiin

Hurissalon kyläyhdistys ja Harrastajateatteri ovat vuosikokouksissa tehtyjen päätösten mukaisesti mukana Kiinteistöyhtymä HurissaloTalon yhteisomistuksen purkamisprosessissa. Tänään 1. kesäkuuta 2018 asia nytkähti eteenpäin Puumalan kunnantalolla maanmittausinsinöörin koollekutsumassa kokouksessa.

Ennen kokouksen alkua yhdistysten kanssa yhteistyötä koko ajan tehneet yksityisomistajat Rauno Parkkinen, Aulis Olander, Simo Luukkonen ja Mika Kasurinen luovuttivat lahjakirjoilla omat osuutensa kiinteistöyhtymästä yhdistyksille. Kiinteistöyhtymässä on siten jäljellä kuusi yksityisomistajaa kahden yhteisöomistajan eli Hurissalon Kyläyhdistyksen ja Hurissalon Harrastajateatterin lisäksi.

Varsinaisessa kokouksessa käsiteltiin eri vaihtoehtoja kiinteistöyhtymän purkamiseksi. Yhtenä vaihtoehtona on halkomismenettely ja toisena se, että loput yksityisomistajat myisivät osuutensa yhdistyksille.

Koulukiinteistö ostettiin vuonna 2015 Puumalan kunnalta 30 000 € hintaan. Jussi Piskonen esitti kokouksessa omana arvionaan, että kiinteistöjen arvo olisi tänä päivänä 150.000 -200.000 €. Muut eivät olleet vakuuttuneet siitä, että arvo olisi muutamassa vuodessa viisinkertaistunut, jonka vuoksi maamittausinsinööri päätti, että ulkopuolinen arvioitsija määrittelee kiinteistöjen tämänhetkisen arvon.

Tänään käynnistynyt prosessi ei vaikuta HurissaloTalon toimintaan, vaan kaikki kesäksi suunnitellut tapahtumat mukaan lukien kesäteatterin esitykset toteutetaan suunnitelmien mukaisesti.

Yhdistykset tiedottavat prosessin etenemisestä sitä mukaa kun asiat etenevät.